zondag 19 oktober 2008

Gesprek met Yllwynn

De Yllwynn is een volk binnen Aebalune dat het concept "vormsontleding" als een complete wetenschap heeft uitgewerkt.
Ik zal hier trachten datgene weer te geven dat ik onthouden heb van de laatste shift.
Let wel: informatie kan vergeten of vervormd worden tijdens de shift. Bijgevolg wordt het volgende niet als "complete herinnering" beschouwd maar als leidraad opgenomen in de Atlas tot het bewustzijn van Aebalune.

Dit is het verslag van de ontmoeting met Yllwynn zondag 19 oktober 2008.

Wazig, geruis...ruis duurt niet lang...
---Binnen---
Rondkijken, het visuele verschijnt...
--landschap--
Gras, groen en bomen. Ik kan het gras al voelen, het is een beetje nat als van de dauw.
Dauw bestaat niet in Aebalune want het wordt nooit nacht en dus nooit ochtend.
De dauw is een mentale projectie van mezelf. Volgens mij is het ochtend want ik ben pas binnen.
"Breng mij naar Yllwynn"
---Yllwynn---
Ok, ik ben volledig binnen. De kleuren zijn vast en ik ben bij volle bewustzijn.
De zon hangt boven en de kinderen spelen.

---Gesprek met Yllwynn begint---

Yllwynn:

Alles wat gebeurt is een proces.
Een proces is het voltrekken van de reacties tussen systemen.
Een systeem is het waarnemende aspect van een structuur.
De structuur is de informatie van een object.
Een object bestaat dus uit de informatie en een waarnemend deel.
Dit waarnemend deel wordt zelf waargenomen tijdens de waarneming van de omgeving of personen los van het object zelf.
Dit waarnemend deel of "systeem" is het deel dat reageert. De informatie zelf reageert niet.

---vroegtijdig weggetrokken, controle en concentratie vallen weg.
Buiten...

Dit was het verslag.
Volgende keer ga ik er weer heen, hopelijk duurt het dan wat langer.

PS: dit is deel van het boek, niet denken dat ik zot ben hé!
Allez dada!

Geen opmerkingen: